niedziela, 19 stycznia 2014

Kuchnia dietetyczna

Studia z psychodietetyki utwierdziły mnie w przekonaniu, że nasze odżywianie pozostawia wiele do życzenia...Większość z nas tyje - owszem, ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Spożywanie niezdrowych wysokoprzetworzonych produktów, często w nadmiernych ilościach, niesie ze sobą dużo poważniejsze skutki dla naszego zdrowia, nie tylko estetyczne. A przecież zdrowo nie oznacza wcale niesmacznie ani nudno! Sami zresztą zobaczcie.



1. Deser jabłkowy - 2 jabłka ścieramy na tarce na grubych oczkach, podduszamy na patelni, przekładamy do szklanki na zmianę z jogurtem naturalnym. Wierzch posypujemy cynamonem. Ja dodałam też kilka żurawin.

2. Sałatka z kurczakiem w winie -  przepis na kurczaka już się pojawił na blogu : KLIK Dodajemy do niego mix sałat, pomidorki koktajlowe i kiełki brokuła. 

3. Pasta z makreli: gotujemy jajko na  twardo, ścieramy  je na tarce  na  małych oczkach,  z   makreli   (ok. 50 gram) wyjmujemy ości, dodajemy łyżkę lub dwie (w zależności od ilości ryby) jogurtu naturalnego greckiego, szczyptę pieprzu, posiekaną natkę pietruszki i szyczypiorek a następnie wszystko mieszamy. Nakładamy na ciemne pieczywo. Ja je lekko podsmażam na patelni bez tłuszczu i pasta z takim "tostem" smakuje jeszcze lepiej

4. Zielony koktajl: 1 kiwi, zielony ogórek adekwatnie do ilości kiwi, jedna gałązka natki pietruszki, łyżka miodu, kilka łyżek jogurtu naturalnego. Ja dodałam dwie łyżki gęstego jogurtu i trochę wody. Blendujemy wszystko i się delektujemy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz