sobota, 12 października 2013

Deser zakręcony w swojej prostocie

Czasem trzeba zjeść i coś słodkiego. W ostatnim czasie przypadł mi do gustu coraz częściej pojawiający się sposób serwowania deserów i sałatek - w obręczy. Nawet proste danie potrafi wyglądać w tej formie niesamowicie. Zdecydowałam się na przygotowanie deseru z ryżu, jabłek i rodzynek.



Do przygotowania tego deseru potrzebne będą następujące składniki:

- ryż
- rodzynki
- jabłka smażone
- pomarańcza
- miód
- cukier
- orzechy włoskie
- alkohol

Gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu (ja ugotowałam ryż w woreczku i starczył na 3 porcje deseru). Odmierzamy połowę szklanki rodzynek i zalewamy 2 łyżeczkami alkoholu (ja użyłam wódki) i 3 gorącej wody. Jeśli ma to być deser bezalkoholowy to zastępujemy alkohol wodą. 

Następnie przygotowujemy sos pomarańczowy: wyciskamy sok z ćwiartki pomarańczy do rondelka, dodajemy 1 łyżeczkę miodu i 2 łyżeczki cukru. Gotujemy te składniki do momentu aż sos lekko zgęstnieje. 


Kiedy ryż będzie gotowy przystępujemy do przygotowywania deseru. Jeśli nie posiadamy specjalnych obręczy spożywczych możemy wykorzystać plastikową butelkę po napoju 0,5-litrowym - wycinamy z niej obręcz o wysokości ok.15 cm.

Do obręczy wkładamy kolejne warstwy według wzoru:
- ryż
- rodzynki
- ryż
- jabłka
- ryż

Na koniec polewamy górną warstwę przygotowanym wcześniej sosem pomarańczowym i dekorujemy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz