piątek, 7 lutego 2014

Zupa w tajskim wydaniu

Długo biłam się z myślami czy na pewno kuchnia tajska jest tym, czym warto sobie zawrócić głowę. Te krewetki, wywary i sosy rybne...Za krewetkami nie przepadam, wywar rybny raczej nie kojarzy się zbyt dobrze-ten zapach...Jednak w ostatnim czasie miałam kilka okazji do kosztowania dań właśnie tej kuchni (aczkolwiek dla bezpieczeństwa zawsze wybierałam potrawę, która miała kurczaka i ryż) i strasznie mnie korciło, aby jednak spróbować coś przyrządzić w domowym zaciszu. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu zupa, na którą się zdecydowałam była przepyszna! Mogę się pokusić nawet o stwierdzenie, że chyba najlepsza, jaką jadłam w życiu! No dobrze, może poza kapuśniakiem mojego Taty, którego nigdy nic nie pobije w tej kategorii. 




 Składniki:

- mały por
- pół czerwonej papryki
- 1 dymka
- 2 ząbki czosnku
- kilkanaście krewetek
- 30 dag piersi z indyka/kurczaka
- kiełki fasoli Mung
- grzyby Mun
- 1 łyżka sosu chilli
- 2-3 łyżki sosu rybnego
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki masła 
- mleko kokosowe
- papryka słodka
- sól do smaku
- 1 mała limonka
- makaron ryżowy

Na początku polecam przygotowanie krewetek, zwłaszcza jeśli kupiliście surowe - jest z nimi sporo zabawy, dokładną instrukcję ich przygotowania znajdziecie np. TU . Jeśli nie macie zbyt dużo czasu warto kupić już obrane krewetki.


Na patelni rozpuszczamy masło i dodajemy pokrojony ząbek czosnku. Dorzucamy przygotowane krewetki i smażymy ok.2-3 minut. Do garnka wlewamy ok. 1 litra wody, dodajemy sos rybny, sojowy i chilli. Dorzucamy podsmażone krewetki, gotujemy na bardzo małym gazie. Następnie kroimy paprykę w krótkie paski, dymkę oraz ząbek czosnku, po czym również podsmażamy na 1 łyżce masła. Kroimy mięso i dodajemy do warzyw - smażymy jeszcze ok. 10 minut. Po tym czasie dorzucamy wszystko do gotującego się wywaru. Doprawiamy słodką papryką. Po 15 minutach rozrabiamy 200 ml mleka kokosowego z odrobiną wywaru i dodajemy do zupy. Pod koniec wrzucamy kiełki fasoli Mung oraz sok wyciśnięty z połowy limonki i gotujemy jeszcze 5 minut. W tym czasie przyrządzamy makaron ryżowy według przepisu na opakowaniu. Doprawiamy zupę do smaku i podajemy z makaronem. Do posypania można użyć szczypiorku lub kolendry.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz